Ägodelar

En ägodel är mer än bara en personlig tillhörighet; det är symbolen för din rollpersons unika historia, färdigheter och till och med deras öde. Varje spelare får välja en ägodel som tillför en distinkt fördel eller förmåga till deras rollperson. Dessa objekt är inte bara praktiska verktyg, utan de kan också bära emotionellt värde eller en speciell betydelse för rollpersonen.

  • Varje rollperson kan endast ha en (1) ägodel åt gången.
  • Välj en ägodel från listan som kompletterar din rollpersons karaktär eller som du finner intressant för din spelstil.
  • Ägodelar kan gå förlorade, stjälas eller förstöras under spelets gång.
  • Om en rollperson förlorar sin ägodel, kan spelaren vid lämpligt tillfälle i spelet försöka anskaffa en ny. Detta kan ske genom uppdrag, handel, utforskning eller andra spelscenarion.
T20ÄgodelFörbättrad effekt
1Antikt fickurMed detta ur kan du återuppleva de senaste 30 sekunderna en gång per speltillfälle. Endast din rollperson är medveten om tidsförändringen.
2AnteckningsbokGer dig möjlighet att fråga spelledaren om en detalj eller händelse som din rollperson bör komma ihåg, men som du som spelare har glömt, en gång per speltillfälle.
3NyckelringslampaFörstärker din rollpersons förmåga att upptäcka dolda objekt eller ledtrådar i dåligt upplysta miljöer, vilket ger dig fördel på lämpliga Handlingskast.
4Sliten schackpjäsFörhöjer din rollpersons strategiska tänkande, vilket ger +1 till Intelligens (INT) vid planering och problemlösning.
5SemesterhalsbandUtsänder en lugnande aura som minskar din rollpersons stressnivå med en sektor en gång per dag.
6Stiliga glasögonFörbättrar din rollpersons förmåga att framstå som karismatisk och övertygande under presentationer och tal, ger +1 till Karisma (KAR).
7LäderarmbandÖkar din rollpersons fysiska styrka, ger +1 till Styrka (STY) i situationer som kräver ren muskelkraft.
8Gammalt munspelAnvänds för att mildra spänningar och skapa harmoni, vilket ger din rollperson fördel när de försöker lugna eller avväpna en konflikt.
9Omärkt data-stickaInnehåller avancerad dataåtkomstteknik, ger din rollperson fördel vid informationssökning på elektroniska enheter.
10FickkompassPålitlig och alltid korrekt, denna kompass låter din rollperson fråga spelledaren om norrriktningen när de behöver navigera.
11TändareGer dig förmågan att skapa eld snabbt och säkert, vilket kan vara användbart i oväntade situationer eller vid behov av värme.
12Kompakt multiverktygEtt mångsidigt verktyg som förbättrar din rollpersons praktiska kunskaper, ger +1 till Intelligens (INT) vid tillverkning eller reparation.
13FotografiTitta på detta personliga fotografi för att stärka din rollpersons psykiska uthållighet, ger +1 till Psyke (PSY) inför psykologiskt påfrestande situationer.
14FreestyleEn liten bärbar musikenhet med hörlurar från Panoptikon som spela kassettband. När den används för att stänga ute omvärlden kan rollpersonen motverka effekten av kast till nackdel.
15KryddorDessa kryddor, vars ursprung är lika gåtfullt som deras potentiella användningsområden, bär du alltid med dig.
16TurmyntEtt lyckobringande mynt som magiskt omvandlar det första kastet till fördel varje dag som annars skulle ha varit till nackdel.
17Sliten tärningEn mystisk tärning som tillåter din rollperson att slå om ett handlingskast en gång per dag, men endast om kastet var ett Katastrofalt misslyckande.
18Mystisk nyckelDenna nyckel verkar öppna mer än bara dörrar –- ofta tycks låsta hinder ge vika när din rollperson närmar sig.
19Tom berlockEn gåtfull berlock som stärker din rollpersons förmåga att agera under tryck, ger -1 till Psyke (PSY) vid Motståndskast men +1 till Psyke (PSY) vid Handlingskast.
20Dekorativ ringEn imponerande ring som av okänd anledning ger din rollperson fördel i interaktioner med vissa inflytelserika personer.